HTML

Facebook

Címkefelhő

alfresco (2) android (2) fejlesztés (2) felhő (3) forrás (2) forráskód (9) google (2) konferencia (2) libreoffice (4) linux (11) microsoft (3) mobil (2) novell (2) nyílt (11) open (7) oracle (2) projekt (3) source (7) sugarcrm (3) suse (5) szabadalom (3) szoftver (4)

Utolsó kommentek

Nyílt Forráskód Blog

A nyílt forráskód kifejezés a programok forráskódja elkészítésének és elérhetővé tételének elméletére, valamint gyakorlatára vonatkozik. A felhasználók és fejlesztők hozzáférhetnek a szoftverek alapvető tervezési szolgáltatásaihoz, ez lehetővé teszi számukra a szoftver részeinek módosítását, modulok hozzáadást, és a teljes rendszer továbbterjesztését. A nyílt forráskódú mozgalom kiterjedt együttműködői körrel bír. Az oldal a nyílt forráskódú szoftverek használatának népszerűsítését tűzte ki célul.

Hibajegyeket, bérleteket kérek! - OTRS hibajegykezelő-rendszer

2011.06.13. 21:22 Hapax legomenon

Az Open Source Ticket Request System (OTRS) szoftvert, amelyet 2001-ben hozott létre Martin Edenhofer, mára körülbelül 80 ezerszer telepítették világszerte. Az OTRS egy olyan nyílt forráskódú szoftver, amely egy informatikai, vagy akár kereskedelmi rendszer hibajelentéseit kezeli. Az OTRS a beérkező kérésekhez címkéket rendel, ennek segítségével nyomon lehet követni a kéréseket, az azokkal kapcsolatos további kommunikációt. A rendszer a kéréseket a címkék hozzárendelésével csoportosítja, így a problémán dolgozó szakemberek nem egyedi kérésekkel, hanem magukkal a megoldandó problémákkal foglalkozhatnak. A bejelentések kezelésén túl informatikai szolgáltatásmenedzsment (IT Service Management) támogatást is nyújt, amelynek segítségével komplex folyamatok hozhatók létre, vagy ITIL megfelelhetőség biztosítható a támogatási folyamatokhoz.

Az OTRS rengeteg beérkező kérést, hibajelentést tud könnyen kezelhetővé tenni. Sokszor fordul elő, hogy egy adott problémát többen is bejelentenek, és ha a rendszerben több ügynök is dolgozik, könnyen megtörténhet, hogy ugyanannak a problémának a megoldásával többen is foglalkoznak, egymástól függetlenül. Ezt a problémát tudja megoldani a különböző jegyek csoportosításával az OTRS. Az egy témához tartozó kéréseket egyszerre látja egy ügynök, valamint a problémát bejelentőkkel, amennyiben szükséges egyszerre tud kommunikálni, nem kell keresgélnie az egyes bejelentések közt.

Az OTRS rendszert Perl nyelven hozták létre, de a webes kezelőfelület a könnyebb kezelhetőség érdekében Java Script alapú. Az eredetileg MySQL adatbázissal megalkotott rendszer azóta már szinte az összes adatbázist támogatja, úgymint a PostgreSQL, az Oracle, a DB2 és a Microsoft SQL Server. Az OTRS működik a legtöbb UNIX alapú rendszeren, így például Linuxon, Mac OS X-en, de Windowson is.

Az OTRS-t több neves szervezet használja világszerte. Az Opera a végfelhasználóinak támogatására, a Matrix Mobile  24/7-es ügyféltámogatásra, vagy akár az UCLA, a BOKU, vagy a westminsteri és brémai egyetem.  Az OTRS hivatalos oldalán még több intézményt megtalálhatunk, akik szintén az OTRS használata mellett döntöttek (Philips, Toshiba, Nokia, NASA, Fedora…).

1 komment

Címkék: open nyílt source forráskód otrs

A bejegyzés trackback címe:

https://nyiltforraskod.blog.hu/api/trackback/id/tr652981557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lampyon 2013.02.24. 18:13:16

Sziasztok! Olvastam az OTRS-sel kapcsolatos bejegyzést, és szeretnék megosztani egy OTRS tapasztalatot igénylő, nagyon jó állás lehetőséget. Nem akarom spammelni a kommenteket azzal, hogy a teljes hosszú leírást bemásolom ide, ezért inkább linket osztok meg az álláshirdetésről, itt találtok bővebb infot:

www.profession.hu/hu/allas/493898

Sok sikert a jelentkezéshez :), remélem valakinek segíteni tudtam ezzel!
süti beállítások módosítása